צילום: אלי גרוס

באדיבות מעצבי הבית של "דלתות חמדיה" מבית חמדיה גרופ

לקראת החזרה לבית הספר והגן, רבים משדרגים ומרעננים את חדרי הילדים. חדר הנחשב בבית כחלל צבעוני, מלא בפנטזיות ושילובים יוצאי דופן. אך אנו כהורים, צריכים לזכור כי המטרה היא בסופו של דבר ליצור חדר ילדים נעים שישמש גם כמקום למידה, גם כמקום למפגשים חברתיים, וגם כחדר שינה.

אדריכלי ומעצבי הבית של "דלתות חמדיה" מעניקים להורים טיפים ועיצות כיצד לשדרג נכון את חדרי הילדים, לקראת חזרה לבית הספר או לגן, ולשים לב למספר נקודות חשובות מתחילת התהליך:

– שתפו את הילד בעיצוב ותכנון החדר שלו – בעיצוב חדר הילדים חשוב מאוד המרחב האישי של הילד, התאמת הצרכים שלו, התחביבים והסגנון האהוב עליו. עיצוב חדר הוא לא תהליך פשוט, לכן חשוב לשתף את הילדים בהחלטות ולתת דגש על פונקציונאליות.

– התהליך מצריך הכנה מקדימה – חשוב לשרטט סקיצה מלאה של החדר, לשלב את כל הפריטים שרוצים להכניס, כדאי למדוד את החדר ולזכור לציין מיקומי דלתות, חלונות, נקודות חשמל וכו'.

– בחרו בסקאלת צבעים שאינה ילדותית – עיצוב חדרי ילדים מלווה בדרך כלל בבחירת צבעים כמו תכלת, ורוד, סגלגל או ירקרק, אבל מומלץ להשתמש דווקא בבסיס נייטרלי ובוגר יותר – קירות לבנים, בגווני אוף ווייט או קרם הם בסיס נהדר לחדר מואר ונעים. כמו כן, ניתן לשלב את הצבעים האהובים בפריטי נוי בחדר, בטקסטיל ואף בבחירת גוון דלתות הפנים. בחדר כזה, ילד יכול להכין שיעורי בית, ללמוד ולהתקדם בלי הסחות דעת מיותרות.

– השקיעו בריהוט נוח ופונקציונלי – בית הספר מביא איתו אתגר לילדים: הכנת שיעורי הבית, הכנה למבחנים וכו', לכן חשוב שיהיה לילד מרחב שקט, נעים ושנוח לעבוד בו. כדאי להשקיע בריהוט פונקציונלי, שכולל שולחן כתיבה רחב שיש עליו מקום לעבודה עם ספרים ומחברות, ספרייה לספרי הלימוד ומגרות לאחסון עבודות ומחברות. בעת תהליך בחירת הריהוט, וודאו עוד בחנות שהישיבה ליד השולחן נוחה לילד/ה.

– בחירת הריהוט חשובה גם מבחינת איכות – כדאי לבחור ריהוט מעץ מלא, שנצבע בצבעים איכותיים שאינם מזיקים לבריאות וקל לניקוי ולתחזוקה שוטפת. בנוסף, חשוב לבחור ריהוט יציב, שלא יכול ליפול, להתפרק או לזוז ממקומו. הריהוט המומלץ הוא שולחן כתיבה, ספרייה וכסא נוח שתומך בגב.

– בחרו לחדר של הילדים דלתות מבודדות רעש – בבחירת דלת לחדר ילדים, חשובה קודם הפונקציונאלית. בחרו קודם כל דלת המבודדת רעשים. לדלתות חמדיה פטנט ייחודי דלת מבודדת רעשים בטכנולוגית אולטרא קוויט היוצרת הפרדה מושלמת בין חללי הבית, לאיטום רעשים המתרחשים בחדר ומחוצה לו. בדקו שיש לדלתות הפנים בידוד אקוסטי.

– צרו מרחב פרטי ואינטימי באמצעות דלתות פנים – לא פעם אנחנו מתעלמים מחשיבות הדלת שנסגרת כשהילד רוצה קצת שקט ופרטיות. דווקא בגילאי בית הספר, הפרטיות הזו הופכת עוד יותר חשובה. חברים מגיעים הביתה לשחק, השינה והמנוחה חשובות מאד וצריך ליצור מרחב אישי שבו הילד יוכל להיות הוא – ולהתפתח, לכן חשוב מאוד לבחור בדלת המעניקה מרחב פרטי ואינטימי.

– שדרגו את פריטי הנוי והטקסטיל בחדר – דרך קלה ופשוטה להפוך עיצוב חדר בבית לחדש ורענן, היא באמצעות פריטי נוי וטקסטיל. תחום עיצוב חדרי הילדים תופס תאוצה בשנים האחרונות עם חנויות של פריטי עיצוב מיוחדים, במחירים נוחים, כמו: תמונות ואיורים ממוסגרים, כריות עם טקסטיל צבעוני ומעניין, כלים מיוחדים לאחסון עפרונות ועטים, מצעים מיוחדים ועוד – אפשר למצוא היום אינספור פריטים שיכניסו אופי ואישיות לחדר.

– שימו דגש מיוחד על תאורת החדר – בחרו במנורה המיועדת לשולחן הכתיבה שתספק אור מספיק חזק למהלך הכנת שיעורי הבית. בנוסף, כדאי לבחור גם במנורת לילה שתעמוד לצד המיטה לקריאה לפני השינה.

– צרו מרחב אירוח לחברים – בית הספר מהווה קפיצת מדרגה בכל הקשור לעניין החברתי. הילד מתחיל ללכת לחוגים, מכיר חברים חדשים ומזמין אותם לביתו. זה הזמן ליצור בתוך החדר מרחב אירוח נעים, שכולל מקומות ישיבה בחדר עם כיסאות קטנים, שרפרפים או פופים ואזור נוסף בחדר למשחקי קופסא וכו'. אם החדר לא מספיק גדול ניתן לבחור שטיח שמתאים לסגנון החדר, שיאפשר ישיבה לחברים.

שנת לימודים מוצלחת 🙂

צילום: אלי גרוס
צילום: אלי גרוס
צילום: אלי גרוס

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here