איך לצלוח את יום כיפור עם הילדים

יום כיפור הוא החג שכמעט כולם מזדהים אתו ושומרים אותו. אחת הסיבות לכך הוא שחג זה מסמל את החרטה ובקשת המחילה של כל אחד מאתנו, זה לא חג של הוד, קייטרינג ופאר, נהפוך הוא – חג בו כולם עצובים, כל אחד מסיבותיו הוא.

חג זה החל עוד מימי תקופת המקרא, אז בני ישראל היו צריכים להביע את חרטתם ולבקש מחילה מאלוקים על החטאים שהם עשו. החרטה התבטאה במספר מעשים אשר ביטאו את בקשת המחילה, כמו שביתה מכל מלאכה יומיומית, תענית והקרבת קורבנות.

כיום ישנם מעשים מעט שונים שאנו נוהגים לעשות כדי לכפר על מעשינו ולהביע חרטה. אחד מהדברים הוא תענית, אשר מוכר כצום. לא שותים ולא אוכלים במשך יממה שלמה. בנוסף מקפידים על מניעה מטיפוח הגוף ועוד מספר מעשים שגרתיים שאנו מנועים מלעשות ביום חג זה.

מכיוון שחג זה כרוך בצום, באופן טבעי כולנו מרגישים חלשים, עייפים וחסרי כוחות לפעילות יומיומית רגילה. יום זה קשה במיוחד עבור ההורים ביננו אשר צריכים לצלוח את החג יחד עם הילדים שלנו. מכיוון שזהו חג שאנו נמנעים מלנהוג, לצפות בטלוויזיה, ללכת לים או לבריכה – הילדים יכולים להשתעמם במהירות. תפקידנו כהורים הוא לשעשע אותם מצד אחד, אך מצד שני לא לעייף את עצמנו יותר מדי בגלל הצום שאנו שומרים.

אספנו עבורכם מספר המלצות מעניינות למשחקים, הפעלות ובאופן כללי העברת הזמן עם הילדים, עד לצאת הצום:

טיול ברחבי העיר

יום כיפור מתחיל מהערב. מיד לאחר הסעודה המפסקת האחרונה. לכן זהו הזמן המושלם עבורכם לצאת עם הילדים לטיול ברחבי העיר בה אתם מתגוררים. מכיוון שזהו תחילת הצום ואתם לא מרגישים עדיין את הצורך באוכל ושתייה, תוכלו להעביר שעות רבות בטיולים וסיבובים ברחבי עיר מגוריכם.

החל מכניסת החג ישנו מנהג נפוץ כמעט בכל הארץ הנקרא "כִּיפּוּרוּטוֹפְּיָה". זהו מושג הנטבע בארץ בעקבות המנהג של הפסקת נהיגה ונסיעה ממקום למקום בימי החג. גם כאלו אשר אינם שומרים את החג ואינם צמים, מקפידים על שמירת המנהג הזה ולא נוסעים עם רכבם במהלך כל החג.

לכן תוכלו לצאת עם הילדים לטיול ללא חשש ממכוניות חולפות. הילדים יכולים לרכב על אופניים בחופשיות ואתם יכולים להיפגש עם חברים ושכנים שלא ראיתם הרבה זמן. למרות המנהג וחוסר מכוניות על הכביש, חשוב להקפיד ולשמור על קשר עין עם הילדים ולוודא שאינם מסכנים את עצמם ואחרים בנסיעה על האופניים.

משחקי לוח להעברת הזמן

לאחר שהעברתם את כל הערב בשיטוט ברחבי העיר ושינה טובה, הגיע הזמן הקשה יותר במהלך החג. הילדים נמצאים לאחר שנת לילה טובה מלאים במרץ ואנרגיה, ואתם חושקים בקפה טוב או לפחות כוס מים, אך אינכם יכולים.

כדי להעביר את הזמן הזה בטוב וללא מתחים וחוסר סבלנות, נצלו את הזמן למשחקים מהנים עם הילדים. אחד מהמשחקים המומלצים כדי להעביר אתו את הזמן הוא משחק הלוח האהוב "מונופול". ניתן למצוא גרסאות שונות של המשחק הזה, בהתאם לגילאים.

משחק מונופול הוא משחק מהנה המתבסס על עולם העסקים והנדל"ן. המטרה של המשחק היא השגת כמה שיותר שליטה על לוח המשחק, באמצעות קנייה חכמה של ערים\אזורים שונים. ניתן לשחק את המשחק עם מספר רב של משתתפים וגם מספר קטן של שחקנים. המשחק מהנה וסוחף מאוד את כולם. הידעתם שמשחק המונופול הארוך ביותר שנמדד נמשך 70 ימים רצופים?

טורניר משחקים

המלצה נוספת למשחקים מהנים וכיפיים עם הילדים, הוא משחק בהשראת טורניר מאתגר. מטרת הטורניר הוא לבצע תחרות בין השחקנים המשתתפים וסופו המנצח זוכה בפרס שווה.

תוכלו להחליט שהטורניר יתחיל עם קבוצות המתחרות אחת בשנייה עד שהמשחק האחרון והמכריע יהיה בין שני שחקנים בודדים, משחק "ראש בראש".

אחד מהמשחקים הכיפיים שתוכלו לשחק בהם בטורניר הוא משחק שש-בש, או דמקה לאלו שאינם מכירים את המשחק. זהו משחק קצר ומהיר יחסית אך גם ניתן לשחק בו בקבוצות, כאשר כל קבוצה מייעצת ותומכת בחבר הקבוצה אשר משחק.

כדי להוסיף עניין ואתגר, תוכלו להחליט שהמנצח של הטורניר יהיה זה שיחליט היכן כל המשפחה תאכל בצאת החג.

משחקי קלפים ארוכים וכיפים

אפשרות נוספות למשחקים עם הילדים, שגם אתם ההורים תיהנו מהם, היא משחקי קלפים. אחד ממשחקי הקלפים הפופולריים והאהובים על כולם הוא משחק "טאקי". מטרת המשחק היא להיפטר מכל הקלפים שיש לשחקן ביד. מכיוון שהמשחק כולל קלפים צבעוניים עם ציורי מספרים וסמלים גדולים, גם ילדים יוכלו ליהנות מהמשחק ולשחק בו ללא קושי.

משחק קלפים נוסף שניתן לשחק בו עם הילדים הוא משחק קלפים שנקרא "יניב". זהו משחק קלפים ישראלי ואהוב על כולם. מטרת המשחק היא להישאר עם קלפים ביד שסכומם שווה או פחות מ-7. המשחק יכול להתאים לילדים מגיל 7 ומעלה. מכיוון שהמשחק הוא מהיר ומהנה במיוחד, ניתן לשחק בו עם מספר רב של שחקנים במשך מספר שעות אשר יעבירו לכם את החג בוודאות.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here